Mittwoch, 28. Januar 2015

Prvi put na partizanskom groblju - Prilog mart 2014.

30.03.2014.

Prvi put na partizanskom groblju



...u Mostaru...

Za vrijeme moje nedavne posjete Hercegovini iskoristio sam priliku da posjetim ovaj predivni spomenik sa mojim sinom, koji je upravo napunio 21 godinu, cuo je je za ovaj spomenik i to je sve. Ovo su neka njegova opazanja. Bio je odusevljen kako je spomen groblje prosto uraslo u okolinu kao da je tu stotine godina, tuzan zbog nebrige i zapustenosti, impresioniran detaljima uradjenim u kamenu i simbolici, koliko sam ja mogao da se sjetim. Ali sta ga je najvise pogodilo je kada je poceo da cita imena i racuna koliko su ti poginuli heroji imali godina kada su polozili zivot za svoju zemlju. Tata, on je bio mladji od mene, vidi ova djevojka je moje godiste, jesu li ovi braca i sestre, on je poginuo blizu nase kuce. Cuo je on isuvise prica o mracnom komunizmu i njihovim zrtvama, to jest ako smijem dodati raznim vrstama fasista i izdajnika i sada odjednom svojim ocima vidi ko su ti djevojke , mladici, necije daidze, stricevi, ocevi, komsije , susjedi. Naravno saznao je da Drago Palavestra iz njegove sire porodice, opet pitanja zasto su ih objesili, vidis kako su bili mladi? I tako pitanje za pitanjem...
Tako da sada razumije pjesmu ...Svog bi djecaka docekala jedna tuzna Mostarska mati...
Vlasti se mogu mijenjati, nova istorija pisati i prepravljati, ali istina se ne moze sakriti, Mostar je oslobodjen toga 14 februara...
Sretan to praznik voljeni grade!
 
Brano Bošković 12. februar 2014.
 

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen